Участь педагогів дошкілля у другій публічній консультації “Якісна та доступна дошкільна освіта” у м.Харкові

Методисти 02.12.2019 Новини Переглядів 21

Працівники закладів дошкільної освіти стали учасниками  другої публічної консультації з теми:  «Якісна та доступна дошкільна освіта», що відбулася у м.Харкові. Педагогічні працівники  закладів дошкільної освіти, батьки та управлінці, спільно з представниками Міністерства освіти і науки та Інституту «Республіка» обговорили, яким чином буде розвиватися реформа дошкільної освіти в Україні. На заході були присутні більше 100 учасників з Харківської, Донецької та Луганської областей. Активну участь у його роботі  взяли  педагоги  дошкілля  міста:  методист КУ «Лисичанський методичний центр» Грушевська Ірина, завідувачі ЗДО №6 «Чайка», ЗДО №5 «Усмішка» Полозова Валентина та Лопатіна Таміла, заступник  директора НВК «Барвінок» Кім Анжеліка, вихователь-методист ЗДО №8 «Світлячок» Косенко Наталія.

Захід розпочався з виступу Віталія Гліжинського, національного координатора  ВІ «Активна Громада», який привітав учасників та подякував за їх рішення долучитися до обговорень, а також коротко розповів про публічні консультації та механізм їх реалізації.

Під час публічних консультацій учасники розповіли про найактуальніші проблеми та намагалися запропонувати шляхи їх вирішення.  Для того, щоб передати зміст головних тем обговорення та зрозуміти позиції учасників публічної консультації, команда Інституту «Республіка» поспілкувалася з ними. Щоб думки були різними та цікавими, організатори  обрали трьох представників від кожної із групи (батьки, управлінці, працівники ЗДО).

Учасники наголосили на тому, що в останні роки дуже велика увага приділялася школі, розвитку середньої освіти. Всі нормативні документи, які останнім часом йшли у великій кількості, стосувалися в більшій мірі середньої освіти. Дошкільна освіта залишалася на узбіччі, трималася на тій нормативній базі, яка була,адже  це перша ланка освіти, саме з неї все починається. Якщо буде хороша взаємодія дитячого садочку та школи  –  це буде краще для дитини, яка прийде в перший клас.

Публічна консультація була доволі емоційна, але конструктивна. В кожній з груп під час опрацювань було багато емоцій, проте організаторам вдалося провести захід так, що не виникло жодного конфлікту. Люди змогли почути один одного. Проте,  учасники навіть однієї категорії, говорили різними поняттями. Кожен розуміє «якісну освіту» по-своєму і вкладає в це різний зміст. Саме ця розрізненість у розумінні, що є якість, а що є доступність, призводить до того, що люди не можуть дійти до єдиної точки зору.

По завершенню обговорень кожна група презентувала свої напрацювання та відповідала на запитання  аудиторії. Батьки дізналися особливості роботи з дітьми, яку щодня виконують працівники ЗДО. У свою чергу керівники та працівники закладів дошкільної освіти почули побажання батьків, їх бачення стосовно комунікації між ЗДО-дітьми-батьками, що вони хочуть змінити у підходах до виховання дітей у садочку.

У кожній групі лунали пропозиції стосовно того, що потрібно переймати досвід  європейських країн, йти в ногу з часом та з усім світом. Також, усі учасники погоджувалися, що необхідно підіймати статус та повагу до працівників закладів дошкільної освіти, адже саме вони закладають ту базу на якій потім розвиватиметься дитина і як особистість, і як громадянин держави.



Залишити коментар