Дистанційне навчання – вчителю

Алгоритм організації дистанційного навчання  (практичні поради педагогам)

 Продумайте стратегію дистанційного навчання, врахувавши таке:

  • недостатньо давати увесь навчальний матеріал на самостійне вивчення учням;
  • необхідно передбачити якісне комунікаційне супроводження онлайн ;
  • забезпечити моніторинг успішності.
  1. Оберіть найзручніший інструмент взаємодії з учнями (огляд найбільш розповсюджених платформ, які можна використовувати для організації дистанційної навчальної взаємодії з учнями:
  • ClassDojo– платформа, яку пристосовано для стаціонарних ПК, ноутбуків, планшетів та мобільних пристроїв (для останніх двох пристроїв треба встановити додаток). Принцип роботи простий і зручний: вчитель реєструється на платформі, створює свій «Клас», додає учнів та розсилає їм посилання на «Клас». Для зручності роботи вчителів-предметників це посилання можна скинути у групу в соціальних мережах (телеграм, вайбер, месседжер тощо), де з усіма учнями класу спілкується класний керівник. Комунікація вчителів і учнів відбуватиметься наступним чином: учасники «Класу» будуть бачити публікації від вчителя в хронологічному порядку. Це дещо схоже на звичну всім нам стрічку новин у соцмережах. Вчитель зможе прикріпити до матеріалів та завдань PDF-файли, посилання на вебресурси.
  • Google Classroom— безкоштовний сервіс, яким може скористатися кожен, хто має обліковий запис у Google. Вчитель входить у систему та створює свій «Клас», де кожен вчитель-предметник буде публікувати навчальні матеріали, давати завдання учням та спілкуватися з ними. Посилання на свій «Клас» треба розіслати всім учням. Якщо діти користуватимуться платформою з телефону, мають завантажити  однойменний застосунок.
  • EdTed та com (допоміжні ресурси) – у цих додатках вчитель може брати готові відео та накладати на них запитання, відео- чи аудіокоментарі. Учні встановлюють застосунок на телефоні та вводять код класу, який дає вчитель. У цьому класі будуть з’являтися завдання від педагога. Коли учні переглядають навчальне відео, воно зупиняється на певній секунді та спливає завдання від вчителя. Його треба виконати одразу і тільки потім можна буде рухатися далі.
  •   – застосунок з підготовки до ЗНО.  Необхідно учням  зареєструватися на онлайн-платформі для підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання Навчання тут цікаве, безкоштовне і доступне 24/7: онлайн-курси з основних предметів ЗНО, вебінари з найкращими репетиторами, тести, подкасти, матеріали для самопідготовки.
  1. Домовтеся з учнями про правила та дедлайн роботи ( крайні терміни, дату або час, до якого має бути виконано певне завдання) і дотримуйтесь їх.
  2. Обговоріть з учнями,  у якому форматі вони  будуть надсилати  завдання. Це залежить від формату завдання (Google-презентації, Google-документи,    спільний  доступ до  дошки Padlet).
  3. Розкажіть учням про web-ресурси та тренажери для дистанційного навчання. Зараз у відкритому безкоштовному доступі чимало онлайн-тренажерів, які допоможуть учневі перевірити завдання та себе:
  • com.ua –  тренажер з  української мови;
  • edu.vn.ua  –   дистанційна  систему навчання для всіх предметів з 5-го по 11-й клас;
  • org–  система готових вправ з різних предметів з можливістю автоматичної перевірки.

 

Інструменти спілкування у дистанційному навчанні 

  1. Електронна пошта (для організації спілкування вчителя й учня, учнів між собою).
  2. Форум з певної проблеми або теми (дозволяє приєднати різні файли певного розміру, наприклад, під час роботи групи учнів над проектом, створюються форуми для кожної окремої групи з метою спілкування під час проведення дослідження над вирішенням поставленого завдання).
  3. Чат – спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативного спілкування людей через Інтернет. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіо-відео-чат. Найбільш поширений текстовий чат. Голосовий чат дозволяє спілкуватися за допомогою голосу, що під час вивчення іноземної мови у дистанційній формі є важливим моментом. Найбільш поширеними на сьогодні є Viber (миттєвий обмін повідомленнями для передання завдань учням для подальшого виконання), Telegram, WhatsApp.
  4. Відеоконференція – це конференція реального часу в on-line режимі. Вона проводиться у визначений день і в призначений час. Для якісного проведення відеоконференції, як і телеконференції, необхідна її чітка підготовка: створення програм (цим займається мережевий викладач), своєчасна інформація на сайті і розсилка за списком (виконує педагог-куратор). Відеоконференція – один із сучасних способів зв’язку, що дозволяє проводити заняття у «віддалених класах», коли учні і викладач знаходяться на відстані. Прикладами сервісів для організації групового вебконсультування на сьогодні є Skype, Google Hangouts, ZOOM.
  5. Соціальні спільноти. Наприклад, Facebook можна використовувати для отримання завдань учнями, проведення консультацій, взаємообміну довідковою інформацією, проходження тестів та ін. шляхом організації спільноти.

Інструменти для спільної роботи з учнями у дистанційному форматі:

  • https://www.mentimeter.com/https://get.plickers.com/https://www.quizalize.com/(опитування та залучення групи до роботи);
  • https://nearpod.com/https://kahoot.com/(проведення контрольних робіт, зрізів знань, тестів й оцінювання в ігровій формі);
  • https://.com/ua(конструктор тестів, опитувань, кросвордів, ігор та комплексних завдань);
  • https://learningapps./(готові навчальні вправи та інструменти для створення тестів, завдань);
  • https://www.classdojo.com/uk-ua/(організація класу в працюючу спільноту з елементами гейміфікації);
  • https://www.edmodo.com/(освітній сайт, який являє собою усічену соціальну мережу за типом Facebook, яка дозволяє спілкуватися вчителям та учням, об’єднавшись навколо процесу навчання у школі);
  • (це система готових вправ з різних предметів, та ще й з можливістю автоматичної перевірки системою).

Безкоштовні освітні платформи

Відповідно до  рекомендацій Міністерства освіти і науки України визначено добірку безкоштовних освітніх платформ, для організації навчальної взаємодії всіх суб’єктів освітнього процесу. Серед них:

Prometheus  https://prometheus..ua/

EdEra https://www.ed-era.com/

edX  https://www.edx./

Coursera https://www.coursera./

Matific  https://www.matific.com/ua/uk/home/

KhanAcademy  https://www.khanacademy./

Доступна освіта https://dostupnaosvita.com.ua/

iLearn https://ilearn..ua/

BeSmart  https://besmart.study/

ЗНО-онлайн https://zno.osvita.ua/

Відкритий Університет Майдануhttps://vum.org.ua/

Codecademy  https://www.codecademy.com/

Duolingo  https://uk.duolingo.com/

Skills  https://lingva.ua/

 

Ефективні  освітні ресурси, які доцільно використовувати для організації дистанційного навчання :

 

Освітні платформи для дистанційного навчання, які  на час карантину  надають безкоштовний (або частково безкоштовний) доступ до своїх онлайн-курсів для всіх учителів та учнів 

  • Кейс-уроки з різних предметів     http://www.edufuture.biz/ua/ ;
  • Mozabook, прекрасний ресурс, де є електронні книги та експлейнери (відеоролики) українською мовою https://ua.mozaweb.com;
  • Для молодших школярів (є пробна онлайн версія та платна версія)  https://study-smile.com/;
  • Добірка різних проектів https://diy.org/ ;
  • Математика (на час карантину надає безкоштовний доступ до всіх онлайн-курсів з математики з 5-го по 9-й клас для всіх вчителів і учнів) https://gioschool.com/

 



Залишити коментар